Uutiset
Kilpa-ajoneuvojen turvavarusteet suojaavat ja haastavat – koulutuksessa pyrittiin löytämään helpoin tapa pelastaa kuljettaja
7.5.2024
AKK:n toimisto ja asiakaspalvelu avoinna keskiviikkona 8.5.2024 poikkeuksellisesti klo 8.30-10.30
7.5.2024
Asfalttikunkkuun yli tuhat ilmoittautunutta
30.4.2024
Tervetuloa 22.5.2024 klo 17–18 webinaariin liikennevakuutuslain uudistuksesta – lähetä kysymykset etukäteen
30.4.2024
KITI-järjestelmä uudistuu 2024 aikana – uudet ominaisuudet ja parannukset käyttöön asteittain
29.4.2024
Asfalttisprintin SM-sarjan kolmas osakilpailu on peruttu
29.4.2024
Kuulumisia liittovaltuuston kevätkokouksesta sekä viestinnän työpajasta
27.4.2024
Hallituksen kuulumisia - KITI-kehityshanke etenee
25.4.2024
JM Talvimestaruus 2025
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
25.4.2024
Karting lajiryhmän kokous 4/18
25.10.2018
KARTINGIN LAJIRYHMÄ 4/2018
Aika: 23.10.2018, klo 14.00
Paikka: AKK:n toimisto
Paikalla: Mikko Marjosalmi, Markku Ryynänen, Aaro Vainio, Pekka Säynevirta (lajipäälllikkö)
Etäyhteydessä: Mikko Laine, Jaakko Markula
Poissa: Jani Pirttinen
LAJIPÄIVÄN YHTEENVETO
Käytiin läpi lajipäivän anti. Laaditaan kooste asioista erilliseen tiedotteeseen.
OKj- ja OK -LUOKKIEN UUDET LUOKITUKSET
5 jäsentä 6:sta puoltaa CIK-FIA:n linjausta ja ottaa uudet luokitukset käyttöön vanhojen rinnalle kauden 2019 alusta. Jani Pirttinen ei ollut tavoitettavissa.
KALENTERI 2019
Kalenterin valmistelut ovat pitkällä. Joudumme kuitenkin odottamaan seuraavan CIK-FIA:n kokouksen päätöksiä. Pyrimme julkaisemaan kansallisen kalenterin viikon sisällä kansainvälisen kalenterin julkaisusta.
SARJASÄÄNNÖT 2019
Lisätään SM- ja SJM -sääntöihin ratkaisu tasapistetilanteessa.
KZ2 ajaa jatkossa samalla formaatilla kuin OKj- ja Ok -luokat, pois lukien se, että KZ2:lla on yksi kilpailuviikonloppu vähemmän.
SJM:n formaatti palautetaan vastaamaan ison SM:n formaattia.
Mini60- ja Raket95 -luokkien rengas vaihtuu. Tästä tiedotetaan erikseen, kun renkaan malli varmistuu.
OKj-luokan renkaan seos tarkastettava, B-seos kuitenkin loppukaudesta parempi. Valinnassa täytyy muistaa kestävyyden lisäksi pidon merkitys.
Luovutaan moottorin ja rungon merkitsemisestä viivakoodilla, korvataan valvonta toisilla menetelmillä.
Jatkossa SJM- ja SM -sarjat ajetaan avoimina eli myös ulkomaalaisille sarjailmoittautuneille kuljettajille lasketaan sarjapisteet. Tästä on saatu jo ennakkopäätös CIK-FIA:lta.
Aika-ajoista jaetaan jatkossakin kolmelle parhaalle pisteet (3-2-1) mutta 3 heikointa vähennetään samassa suhteessa finaaleiden vähentämisen kanssa.
Sarjasäännöt 2019 valmistuvat kalenterin valmistumisen yhteydessä. Lajiryhmä esittää, että jatkossa mahdolliset lisämääräykset kirjataan suoraan sarjasääntöihin. Vanha korjattava kohta yliviivataan FIA:n tyylin mukaisesti ja uusi korjattu kohta lisätään samaan numerointiin. Sarjasäännöillä oltava vain yksi tallennuspaikka www.autourheilu.fi -sivustolla, johon linkitetään tieto muilta sivuilta, esimerkiksi www.kartingsm.fi -sivulta.
ESITYS HALLITUKSELLE: Jatkossa mahdolliset lisämääräykset kirjataan suoraan sarjasääntöihin. Vanha korjattava kohta yliviivataan FIA:n tyylin mukaisesti ja uusi korjattu kohta lisätään samaan numerointiin.
VIIVAKOODIOHJELMA
Viivakoodiohjelma uusitaan helppokäyttöisemmäksi tammikuun 2019 aikana. Vastuuhenkilö Markku Ryynänen.
SM/SJM TOIMIHENKILÖT
KTJ Juuso Teuronen
Pääkatsastaja Jarkko Aramo/Tero Kortetmäki
TPJ Haku avataan
Promoottori Haku avataan
Tulospalvelu Markku Ryynänen
Selostaja Arto Leinonen
AKK-Motorsport ry/Kartingin lajiryhmä